نوتیفیکیشن چیست؟ کاربردها و مزایای ارسال پوش نوتیفیکیشن

Share this post on:

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کار یا رسانه‌ باشید، می‌دانید که ارتباط با مشتریان و کاربران بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان و کاربران وفادار، همیشه‌ با هزینه‌های مختلف همراه است و بعضا راهکارهای سنتی و استفاده از هر پلتفرمی مناسب نیاز شما نیست.

پوش نوتیفیکیشن و سرویس‌های ارسال نوتیفیکیشن به هدف به‌وجود آمده‌اند. با ما همراه باشید تا با  پوش نوتیفیکیشن بیشتر آشنا شوید.

در واقع پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی است که می‌تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های ارسالی‌تان را دریافت می‌کند.

در این مطلب از بلاگ نجوا، می‌خواهیم دربارهٔ پوش نوتیفیکیشن و انواع کمپین‌‌های آن صحبت کنیم. اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید کمپین‌های  اجرا کنید، با ما همراه باشید. قبل از اینکه سراغ مزایا و اهمیت پوش نوتیفیکیشن برویم، به یک سؤال اصلی پاسخ می‌دهیم: پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

روزانه، صدها نوتیفیکیشن از اپلیکیشن‌های مختلف روی گوشی‌های هوشمند ظاهر می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های آموزش زبان، برنامه‌های بانکی و فروشگاه‌های مختلف برای ما پیامک و نوتیفیکیشن می‌فرستند.

این اپلیکیشن با معرفی شخصیت‌های مختلف و ارسال پیامی شخصی به گوشی، کاربر را ترغیب می‌کند که به سراغ اپلیکیشن برود. در چنین مواقعی، احساسات کاربر برانگیخته می‌شود.

حالا که پاسخ سوال نوتیفیکیشن چیست را متوجه شدید، بهتر است با اهمیت آن در بازاریابی هم آشنا شوید.

اهمیت استفاده از پوش نوتیفیکیشن

با استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن، بازدیدکنندهٔ سایت یا کاربر اپلیکیشن شما در بالای مرورگر یا گوشی تلفن همراهش یک پیام دریافت می‌کند. 

این روش در برقراری ارتباط سریع با کاربر به شما کمک می‌کند. با کمک این اعلان سریع، توجه کاربر با وجود این مسئله که در سایت یا اپلیکیشن حضور ندارد، جلب می‌شود؛ همچنین می‌توانید اطلاعات جدیدی به کاربر در پیام پوش نوتیفیکیشن ارائه بدهید و با این کار، بازدید سایتتان را افزایش دهید. علاوه‌‌ بر این، بازگشت کاربر و تعامل او هم افزایش پیدا می‌کند. بعد از توضیح نوتیفیکیشن چیست و اهمیت استفاده از آن، حالا نوبت انواع پوش نوتیفیکیشن‌هاست.

انواع پوش نوتیفیکیشن‌ها

پیام‌های پوش ریتنشن براساس فضای نمایشی، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند: 

  • پوش نوتیفیکیشن وب دسکتاپ؛ 
  • پوش نوتیفیکیشن وب موبایل 
  • پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های موبایل؛
  • پوش نوتیفیکیشن پوشیدنی‌های هوشمند مثل اپل واچ 

Share this post on:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *